>

Hungrig och sliten..känner sej liten:P

M gör hungrig är jag..
Sitter på skolan håller på att skriva om massmedia och opinionsbildning,, inte sådär jätte kul.
Men det handlar om censur och odemokratiska länder,,
jag tycker bara dom är helt sjuka..
Jag hitta en sida om vart i världen det är värst att blogga ifrån. Burma var nr 1 på listan.
skriver ut lite av vad som står i den artikeln.. Intressant men SÅ SJUKT!

1 Burma.
Bara en procent av befolkningen har tillgång till nätet, och internetkaféerna är hårt kontrollerade. Under ett folkuppror 2007 stängdes nätet. En bloggare avtjänar ett 59-årigt fängelsestraff för att ha spridit bilder efter cyklonen Nargis 2008.


2 Iran.
Myndigheterna griper regelbundet bloggare som skriver kritiskt om religiösa och politiska ledare eller om den islamiska revolutionen. Alla bloggare måste registrera sig hos kulturministeriet. Ett lagförslag kan göra bloggar som ”främjar korruption, prostitution och avvikande åsikter” straffbara med spöstraff eller döden.

5 Saudiarabien
Uppskattningsvis är 400 000 sajter blockerade i landet. Bland annat de som tar upp politiska, sociala eller religiösa frågor. Självcensuren är utbredd. Präster har krävt dödsstraff för nätskribenter som inte skriver rättroget.


10 Egypten
Myndigheterna blockerar bara ett fåtal sajter men övervakar internettrafiken, som i sin helhet går genom statliga Egypt Telecom. Regeringskritiska bloggare grips – fler än 100 bara under 2008 – och många berättar om övergrepp och tortyr.

Detta var bara några av dom länderna som det stod om,, men är det inte sjukt att folk sitter i fängelse för att dom gjort det jag gör nu?? Uttrycker mina egna åsikter om någonting via min blogg..
Helt sanslöst sjukt..

jaja nog om detta nu..
Ska snart dra mej hemmåt ska bli skönt att komma hem,, är gör hungrig:P
Ska nog kanske se om älskling kan börja med maten innan jag kommer hem:)
Det är hans tur att laga mat idag,, tror jag iaf!?
Är nog lite sugen på at laga maten jag med,, tycker det är jätte kul att leka med smaker ändra och byta ut ingredienser i vanlig mat:)
Pröva sej fram om vad som går att mixa ihop och inte:)
Kul kul:)

Snart fyller micke år också,, ska baka tårta till han då, hans mamma kommer ju hem en sväng så får ju bjuda på nått..


Ha en fortsatt trevlig eftermiddag och kväll!
Det ska jag ha:)




                            

Mli♥


Postad i: Min vardag. Kommentarer (1)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Oops inge kul att avtjäna 59 år för att man bloggat, eller dömmas till döden. Vi har det bra i Sverige :)

Kram

2009-11-18 @ 12:08:26
URL: http://mesandra.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: