>

En eloge till tv4 m.fl :)



Ja det vill ja verkligen ge!!
Kollade på tv4 morgontv nu imorse och hoppas att många fler såg på det:)
Tv4 och fler aktörer sammlar in varma kläder,, skor, sovsäckar m.m till hemlösa:)
Gå in på den här länken för att läsa mer om detta under rubriken: Här behövs din hjälp.
http://www.tv4.se/1.1865820
Värsta tiden för dom hemlösa börjar nu,, med regn/snö och en bitande kyla. De flesta äger inte mkt och de har ju inte precis råd att gå och köpa en vinterjacka som kanske blir livsavgörande för dom under vintern.
Kanske har dom de trasiga tunna skorna som funkade i sommras men nu när kylan kommer hjälper de knappt alls.
                         
De flesta av oss har gamla kläder,skor m.m som vi vet att vi inte kommer använda igen och detta är ett jättebra tillfälle att dels hjälpa en annan människa och slippa slänga bort kläderna och ändå bli väck med dom:)
Så gör garderobsrensningen till en god gärning:)


Tillbaks till mitt liv:
Som jag är tacksam över:)
Kunde lika gärna varit där dom är men nu har jag nästan allt jag kan önska istället:)
Har ett hem med värme som jag trivs i:)
Har en underbar sambo som jag älskar mer än vad jag trodde var möjligt:)
Och vi ska få en liten bebis:)
Sen har jag de ytliga grejerna som egentligen inte borde betyda nått men som man tokigt nog känner att man måste ha och känns bra att ha som tex. ny mobil,, fina möbler,, fina gardiner,, fina ljuslycktor,, fina tapeter och parkettgolv,, ja allt sånt ytligt..

På tal om det så ska jag och micke unna oss en ny tv nu tänkte vi.
Lika bra att köpa en nu, för framåt kommer det bli snålare med pengar och då finns det viktigare saker som måste finnas än en ny tv:)

Det är verkligen rena hösten ute nu!
Var nästan storm här igårkväll:S Och regnat som bara den.
Mysigt så länge man kan stanna inne:)
Brukar inte gilla hösten men denna hösten är jag för lycklig för att bli deprimerad:)
Och det är inte så hemskt ändå:)
Vi har ju haft ganska mkt sol och väldigt fina dagar:)

Taget från sovrumsfönstret på baksidan:)


Nej nu ska jag nog hitta på något,,, tror jag iaf...

Ha en bra dag alla:)

Mli♥
Postad i: Min vardag. Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: