>

v.39 (38+0)

Din graviditet startade Mån 26 jul 2010.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 9 aug 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 267 av 280. (95,4%).

Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 0 fulla dagar (v38+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 1 maj 2011
Du har 13 dagar kvar till beräknad förlossning.

Vecka 39

Kroppen: Bestäm dig för att du är klar att föda ditt barn! Nu är du klar med förberedelser och du är redo. Känslomässigt känner man ofta blandade känslor, man är otålig samtidigt som man kan känna rampfeber.
Livmodertappen har i regel börjat mogna och mjukats upp för att underlätta förlossningsarbetet, i vissa fall försvinner den helt. Slemproppen kan lossna, men det är ingen garanti att förlossningen är på gång. Om den lossnar i tidigt skede kan den till och med återbildas. Slemproppen bildas i vecka fyra för att skydda ingången till livmoderhalsen. Den kan vara alltifrån genomskinlig i en geléaktig konsistens till brun-, röd- eller grönfärgad. Den kan även komma ut i små omgångar och vissa märker inte ens av den.

Barnet: Det duniga hår som hittills täckt barnets hud försvinner och hudens rynkor är utslätade. Barnets avföring "mekonium" som samlats i tarmarna består av en blandning av lanugohår, gallpigment, utsöndringar från matsmältningssystemet och celler från tarmväggen. Barnet förbereder sig att födas genom att samla på sig extra mycket energi för att klara sig under förlossningen och de första levnadsdygnen innan mjölkproduktionen kommit igång.

 

Egna anteckningar/bild:

Lustigt!
I förrgår så kände jag, faktiskt, att "nu är jag redo".
Den känslan bara kom jätte starkt.
Känns jätte bra för jag känner mig verkligen redo för att bebis ska komma nu:)
Fast hon får vänta tills efter påsk så jag hinner käka den goda påskmaten ;)








Postad i: Bebis<3 Kommentarer (2)

Kommentarer
Postat av: Helena

Heej gumman!

Måste bara tilllägga att den rosa texten du har syns knappt pga bakgrunden. Kram

2011-04-18 @ 11:17:15
Postat av: mli

Hej Helena :)



Jag vet den blir pytte liten :/

Glömmer alltid bort att den blir så liten för det är FET stil som bli så :S

Annars försöker jag att inte använda det,, men detta kopierar jag rakt av från en annan sida och som jag sa så glömmer jag att ändra de ;)

Kramis!

2011-04-18 @ 19:21:37
URL: http://mliisme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: