>

v 35 (34+0)

Din graviditet startade Mån 26 jul 2010.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 9 aug 2010 (ägglossningen).

Du är på dag 239 av 280. (85,4%).

Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 0 fulla dagar (v34+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 1 maj 2011
Du har 41 dagar kvar till beräknad förlossning.

Vecka 35

Kroppen:
Nu ökar du snabbare i vikt, upp till drygt ett halvt kilo varje vecka. Av det går cirka 300 gram till barnet. Om du ökar väldigt mycket i vikt kan det bero på att du samlar på dig vätska. Det är oftast normalt men kan även vara ett av flera tecken på en komplikation. Mot slutet av graviditeten går du på fler besök hos barnmorskan för att till exempel upptäcka om blodtrycket stiger. Många får halsbränna, magen känns ofta full och det är svårt att hitta sköna ställningar på natten. Du får räkna med att vakna några gånger per natt för att kissa och vända dig i sängen.
Vid den här tiden gör barnmorskan en sammanfattning om hur din graviditet har varit. Du kan skriva ett förlossningsbrev där du skriver lite om dig själv och dina förväntningar på förlossningen, samt vilken form av stöd som du tror att du och din partner kommer att behöva.

Barnet: Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar. Du känner nu varje dag hur barnet rör på sig och det är inte ovanligt att du lagt märke till att ditt barn har en speciell dygnsrytm, som ofta fortsätter efter att barnet är fött.

 

Egna anteckningar/bild:

Har gått upp sammanlagt 13 kg hittills.

Magen är slät och fin fortfarande,, fick ett rött märke här om dagen men det är nästan helt borta :)

Kliar mer på magen. Ska försöka smörja mer.

Har börjat packa bb-väskan :)

Känner att jag förbereder mig inför det som snart kommer på ett naturligt sätt.
Konstigt att beskriva men det känns bra och tryggt på nått sätt :)

Sover ganska kasst vissa nätter. Vaknar ofta och sover "lätt". Magen är i vägen och det är jobbigt att vända
sig i sängen.


















Postad i: Bebis<3 Kommentarer (2)

Kommentarer
Postat av: amanda

ja jag håller med dig.



den lilla är beräknad till den 23/6 :) när ska ni ha?

2011-03-21 @ 11:01:43
URL: http://amandaida.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag skulle vilja ha massa pengar jag och handla kläder! Kappahl hade jättemkt fint i goa färger till tjej också förresten. Rosa och aprikos bla och det kändes som så somriga och fina kläder :)



Haha ja det hoppas jag med annars får jag gå naken på dopet, och mässan och allt!! ;) Nejdå inte så illa men fy vad illa mina gamla mamma jeans sitter nu. Dom är förstora medans alla andra är för små. Jo det är ju ett tag kvar, men du har sommaren på dej att "återhämta" dej iallafall :)) Perfekt det ju med alla fina 3/4 byxor och så man kan ha då. Då slipper man jeans. :)



Okej ja det är en hel djungel!! Jag slapp iallafall den värsta beslutångesten med tanke på att min väska är exakt samma som vagnen. :) Fast skulle gärna ha en från Eloide Details också, men det är himla onödigt att köpa för att ha 2.



Usch för kliandet, dte kan man bli tokig på! Smörj smörj det är det enda som åtminstone lindrar lite. :)



Snart är det barnmässan!!! Jag längtar!! :)

2011-03-21 @ 11:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: