>

5 saker som förgyller vardagen.

Dessa 5 ganska enkla sakerna gör jag för mig själv
för att förgylla min vardag som ensamstående mamma
som ganska nyligen brutit upp efter ett flera år långt förhållande.
Tycker att det är extra viktigt att ta hand om sig själv då
och göra små saker för sig själv och inte bara strunta i allt bara för
att det inte spelar någon roll "det är ju ändå bara jag".

Nr. 1
Tänder ljus och myser med filt i soffan framför tvn.

Nr. 2
Lagar god mat till mig själv och gör det lite extra gott på heljen.
Nr. 3
Träna.
På gym, delta i grupper osv.
Jag kör gym med blandade styrka och kondis pass,
"ena gången kör jag det ena och andra det andra"

Nr. 4
Ego-boostar-
Färgar håret, fixar frisyren, fräschar upp garderoben,
tar en lång dusch(när barn lagt sig helst beroende på ålder så klart)
som innefattar hårkur, peeling, fixa fötterna, ta bort oönskad hårväxt
m.m

Nr. 5
Egentid.
Detta är jätte viktigt, speciellt om du som jag är ensamstående med barn, just nu är inte denna punkten så välfylld för min del
men ska jobba på det igen.
Utnyttja punkterna ovan att förgylla denna punkten.
Tex att gå och träna ger en timmes egentid varje tillfälle plus allt annat possitivt det ger.
Börja följ en serie som helst går lite senare på kvällen och när barnet/n lagt sig,
till serien så tänd ljus, nått gott att tugga på eller vad man nu föredrar.


Säger bara gör det lilla extra för dig själv!
Du är värd det och det är värt att lägga den tiden och energin på sig själv.

Love
Postad i: Tips Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: