>

1 år ! Speciellt*

Idag är en mkt speciell dag !
Min älskade Nova fyller 1 år !

Tänk att det var ett år sen vi låg där på avd 11.
Satt där i sängen med det lilla lilla knyttet.
Var nästan rädd för att röra henne, den vackra lilla flicka som var min.
Min alldeles egna dotter.
Det var så konstigt då, att förstå att det var mitt barn.
Visst går man med magen i vädret i flera månader innan,
man köper grejer och fixar barnrum och grejar.
Men det spelar ingen roll, iaf gjorde det inte det för mig.
Gick inte att föreställa sig innan, går inte att förbereda sig
för hur man ska reagera och känna när det där lilla barnet väl
ligger i famnen.
Jag kommer ihåg att jag var så lättad att hon äntligen var ute !
Tyckte förlossningen var jobbig.
En snabb står det i journalen, och det var den.
8 timmar allt som allt, och då menar jag inte med
värkarbete utan från att jag märkte att det var på gång tills hon var ute.
Tänk vad lite man kunde då, och hur rädd och osäker
man var och nu hur säker man är på det man gör och
allt man lärt sig:)
Älskade underbara unge du är mitt allt ♥


Har varit en bra dag som jag är nöjd med.
Känner att Nova haft en bra dag så prestationsångesten var
helt i onödan;)
Började dagen med the och nybakta scones, som jag gjort mjölkfria
och utan tillsatt salt så Nova kunde äta dom med och jordgubbar, Nova är
heltokig i det! :)
Sen öppnade hon presenter och vid 3-tiden åkte vi
in till stan och mötte upp Sandra och sötnose Wilde (www.mesandra.blogg.se) för
fika och mys i furuskogsparken, underbart väder med.


Presenterna.

3-hjuling.
Sackosäck.
Lastbil som hon själv valde på leksaksaffären ;) Och vovvegose:)
Lektält, MKT populärt.
Pyjamas och bad-kostym, bad-dräkt, eller vad den nu heter^^


Nu ser vi fram emot 8/5 när vi ska ha kalas med kompisgänget :)
Sen får vi se när det blir kalas för familjen.

Sov gott!
Postad i: Bebis<3 Kommentarer (1)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, kom precis på att jag är jämt urkass på att svara på kommentarer. Läser och tänker vad jag ska svara men svarar inte.



Ja ajg hoppas också att jag får testa den, men antagligen inte. Men hoppas går ju som sagt :)



Vad mycket fint hon fick lilla Nova :)

2012-05-04 @ 20:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: