>

Livet är fullt av surprices



Ja visst är det..
Somla är roliga andra är tråkiga.
Har både roliga och tråkiga saker som är aktuellt..

Som vanligt här i livet så är det alltid nått som ska gå snett och få en att känna hopplösheten tränga på.
I sommras efter min kurs på folkuniversitetet så hamnade jag på jobbtorg igen och jag och min dåvarande handläggare(lisa) höll på att kolla olika praktikplatser imon kommunen för att jag skulle kunna utnyttja mitt osa-bidrag.
Sen hade vi inte möte på ett tag,,gick och väntade på att hon skulle höra av sig för vi skulle ha gemensamt möte med ams. Hon ringde en gång och jag missade,, så gick till jobbtorg veckan efter och frågade efter henne men då hade hon ju så klart gått på semester.
Så dom som var semestervikarier kollade upp om lisa hade överfört mig till dom under sommaren men det hade hon inte. Men ändå så mer eller mindre tvingar dom iväg mig på en skitpraktik inom kommunen. Men jag tänker ju att det är ju ändå helt okej,, för då kan jag börja räkna av de 6 +/- månaderna det tar att få osa-bidrag.
Så tiden har gått,, lisa har inte hört av sig efter sin semester,, inte heller sommarvikarierna.
Både jag och min handledare på min praktik, maria, börjar undra vad som händer och tycker att det är dags att komma vidare och att jag är redo för att få osa..
Jag frågar på ams hur jag ska gå till väga och vad jag ska göra vem jag ska vända mig till men dom vet ingenting och kan inte svara på nått..
Maria är på jobbtorg och pratar med dom,, och två veckor senare frågar hon mig om dom har ringt mig,, jag svarar ganska förvånat att nej det har dom inte, skulle dom det eller!?,, men det hade dom sagt att dom skulle.
Så hon försöker förgäves få tag i dom och jag hör heller inget från dom..
Och i fredags så hade dom bara ringt och sagt att min tid redan var slut där och att hon bara skulle skicka hem mig för jag var inte deras problem längre:S

Så här bra fungerar systemen..
Har inte jag rätt att få reda på sånt som rör mig???
Tycker det är så jävla dålig stil av dom att inte ens kunna skicka ett brev hem liksom,, och det är heller inte så jävla svårt att ringa till nån heller:S:S
Det är sånna här saker som får en att vilja skita i allt,, för att allt känns så meningslöst..
Hur man än gör, vad man än gör så räcker det liksom inte..
Sånna här saker har hänt hela tiden,, före jag var drogfri, och dom har bara fortsatt efter också..
Varför ska man kämpa om det inte blir bättre när man gör det man ska och verkligen vill..
Man ställer upp i alla jävla skit projekt och allt som krävs,, men det leder inte till nått man kommer ingen stans..
Nån gång månste det faktiskt få gå bra för mig också för jag orkar inte hur mkt som helst...
Är skit trött på allt.. Tack för hjälpen säger jag bara.. Tack så jävla mkt...
Tyvärr så kan jag inte ändra min uppfattning om soc,kommun och dom som ska hjälpa en för jag blir bara motbevisad hela tiden,, ni förtjänar inte min respekt.. Allt jag känner för er är hat...


Så tack för mig nu har jag fått spy ur mig...

Ha en fin kväll alla..

Mli♥
Postad i: Min vardag. Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: