>

1/5-11 hände det bästa i mitt liv ♥


1/5-11 föddes min, våran underbara dotter, Nova ♥

Hon föddes kl 02.53 natten, vägde 3250 g och var 47.5 cm lång. 

Detta är mitt första barn så förlossningen gick ganska snabbt.

Allt började på eftermiddagen på valborg.
Jag och M gick ner till Nyängen och käkade,, när vi satt där så börjasde jag få regelbundna sammadragingar, som inte gjorde nått ont alls men blev lite misstänksam när dom kom så upprepat och att det inte gav sig.
Så när vi käkat klart så kände jag att jag ville hem och bara lägga mig,, blev trött och lite illamående.
Så väl hemma, kl är mellan 18-19.00,, har fortfarande regelbundna sammandragingar, men nu började jag känna mig "trött" i nedre delen av ryggen så jag la mig i badet i nån timme och sen när jag skulle kliva ur badet så kom första riktiga värken och blod, så när jag fått på mig lite kläder och tog med mig handduk och la mig i sängen och ringde BB kl 22.00 .
Dom sa att jag skulle ta några värktabletter och försöka vila så mkt som möjligt eftersom jag inte lät så smärtpåverkad och så.
Så det gjorde jag men tabletterna funkade inget vidare och vila gick inte heller så bra men försökte iaf men runt 12 på natten så tyckte M att jag skulle ringa in igen, kände själv att det började bli outhärdligt men trodde ändå att de skulle göra ondare, ringde iaf in till BB kl 00.14 igen och då hade jag "klockat" värkarna till 2-3 min.
Dom frågade hur jag mådde och hur ont jag hade och allt sånt,, svårt att avgöra tyckte jag och dom hörde hur osäker jag var och att jag nog hade ont ändå så då tyckte dom vi skulle komma in.
Ringde taxi och vi åkte in,, var framme på sjukhuset runt 01.00.
Där ifrån gick allt så snabbt,, vi fick komma in i en förlossninssal,, där tog dom ctg-kurva och jag fick lustgas ganska direkt för det gjorde bara ondare och ondare.
vet att dom klädde av mig och sen gick vattnet och ja ungen skulle ut tydligen..
Fick panik ett tag och tänkte att "det här går aldrig, hur f*n ska man få ut nått så stort ur där!?"
Skrek åt dom att dom skulle snitta mig NU,, för nu orkar jag inte mer och var helt tokig..
Men det var bara att härda ut och det gick !
Ungen kom ut 1½ timme efter vi kom till sjukan :)
Vill aldrig mer föda barn,, är det värsta jag gjort i mitt liv !
Men självklart så var det värt de när hon väl var ute och har fått världens underbaraste dotter ♥
Hon är ganska lugn och lätt att ta hand om :)

                                   ♥Nova♥

Ha en mysig kväll alla!
Postad i: Min vardag. Kommentarer (3)

Kommentarer
Postat av: Anja

Åh vad jag har väntat o längtat på ett nytt inlägg från dig!

Mycket stort Grattis till er båda!

Mycket sööt liten tjej på bilden!:) Äh mycket fint namn ni valde:)

2011-05-12 @ 21:13:53
Postat av: Anja

Åh vad jag har väntat o längtat på ett nytt inlägg från dig!

Mycket stort Grattis till er båda!

Mycket sööt liten tjej på bilden!:) Äh mycket fint namn ni valde:)

2011-05-12 @ 21:14:25
Postat av: Anja

Åh vad jag har väntat o längtat på ett nytt inlägg från dig!

Mycket stort Grattis till er båda!

Mycket sööt liten tjej på bilden!:) Äh mycket fint namn ni valde:)

2011-05-12 @ 21:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: