>

Men vad och varför.

Känner mig ganska kass överlag
just nu och det vill tydligen inte ge med sig,
men det värsta och jobbigste är att känna sig som
en dålig mamma...
Och det gör jag just nu,, flera gånger om dagen så
känner jag mig så jäkla värdelös.
Och så är jag är så himla rädd för att "förstöra" Nova
(så som man själv blivit)så har jag sånna himla stora krav på mig själv.
Och när jag inte orkar leva upp till dom(som nästan är orimligt stora) så
känns det så värdelöst...
Och Nova är i nån period där hon har kommit underfund att hon har en egen
vilja och den används flitigt.
Så det enda jag gör är att säga nej nej nej, rör inte , nej du får inte kasta mat till redan tjocka hunden,
nej inte lek med el-sladdarna, nej ligg still på skötbordet(hon inte bara vänder sig utan ställer sig upp och
skulle hon ramla ner där ifrån skulle hon göra sig illa).
Önskar jag kunde få hur mkt tålamod som helst, skulle behöva det nu
och istället har jag inget, nej men mindre iaf^^ ..
Hon äter dåligt och en kinkig med...
Vet inte heller om det beror helt på henne eller om hon påverkas av att jag inte
mår helt bra..
Min största fasa är ju att hon påverkas av mig så därför
"slår" jag på mig själv varje gång jag måste säga till henne eller
ta bort nått från henne osv.
Tror absolut inte jag är ensam om om att känna så här
men när man väl gör det så är det inget kul alls...
Vill inte känna så här...
Hoppas det går över snart!
Älskar min lilla tjej och hon är det bästa som har hänt mig!
Vill veta att hon har det så bra som hon kan och att jag gör
det som krävs för att ge henne dom bästa förutsättningarna att
må bra och lyckas i livet.

Mamma älskar dig min fina fina unge♥

Badhuset imorn!
God natt!!
Postad i: Min vardag. Kommentarer (3)

Kommentarer
Postat av: Anja

Japp vi bor i varberg nu:) vart håller du te då, i säffle?:) ja kan mig de hehe men set va kul o se, hon ser ut o njuuuta:D

2012-04-13 @ 06:04:56
URL: http://bettyooop.blogspot.com
Postat av: Sandra

Du är inte på nåt sätt kass, värdelös eller ens det minsta dålig som förälder. Du är snarare den mest noggranna och bästa förälder jag vet, utan tvekan!Du är bra för Nova. Men att bli trött och tappa tålamodet det gör även den bästa och du bär dessutom allt ansvar själv. Man får vara trött och tappa tålamodet annars kan man nog inte fungera tillslut om man bara skulle bita ihop hela tiden.



Och när det gäller maten osv så är det med all säkerhet nåt som går över. Wilde har precis börjat äta mat igen efter sin långa period där han bara levt på välling och pålägg. Nu äts det smörgås, risgrynsgröt och maten på dagis igen. Men barn är barn och dom verkar ha en jävla vilja meningen förståelse än. ;)



Och svar på din kommentar, självklart får om grisa ibland. Har man bara tid så är det lugnt tycker jag. :) Ja äntligen går bilen igen, underbart skönt att slippa dela bil. :)



2012-04-13 @ 07:45:27
URL: http://mesandra.blogg.se/
Postat av: Anja

Så som du uttrycker dig i inlägget så e du redan en uuunderbar mamma:)

2012-04-13 @ 20:40:37
URL: http://bettyooop.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: