>

Blueberry dreams och regn ^^

Började dagen med att slänga på Nova regnkläder från topp till tå,
trotsade vädret och gick ut och lekte nån timme.
Nova uppskattade det ganska mkt förutom att bli blöt och få smuts på sina händer.
Det ogillades starkt kan jag lova !!
Gick dock väääldigt bra att plaska i vattenpölar ^^
Och jag bet ihop och lät henne kladda och plaksa och hålla på
bäst hon ville.
Inte heller det lättaste ^^

Fick en glasslåda fylld i blåbär av mamma förut
så tänker febrilt på vad jag ska göra med dom.
Gjorde dessa nu ikväll iaf :)
Är hallongrottor fast med färska blåbär istället för hallon:)
Men det är mkt kvar att göra ända på.
Funderar på om jag ska göra muffins/paj med resten.
Alltså typ göra vanlig muffins smet och blanda ner blåbär i och klicka
i formar och sen strö över smulpaj-deg över och sen grädda
eller bara klicka smet nederst sen på med massa blåbär och sen smuldeg.
Vad tror ni eller har ni några andra kul tips på vad man kan
göra med färska blåbär!?

Dags att krypa ner i sänggen nu så man orkar upp till morgonen
när mini vaknar ;)
Sov gott !
Postad i: Min vardag. Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: